Firenze en Pisa - Reisverslag uit Rome, Italië van Anouk Berg - WaarBenJij.nu Firenze en Pisa - Reisverslag uit Rome, Italië van Anouk Berg - WaarBenJij.nu

Firenze en Pisa

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Mei 2010 | Italië, Rome

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Ik ben dan ook hard aan de studie en beleef weinig noemenswaardig.
Ik heb wel inmiddels 2 leuke Nederlandse meisjes leren kennen, en het klikt goed. We eten vaak samen :) Verder gaat het studeren ook wel goed. Ik ben al aardig ver gevorderd en loop nog ongeveer gelijk met mijn planning :)

Dit weekend ben ik echter wat dingen gaan bekijken. Ik ben een weekendje weg geweest. Vrijdag avond ben ik met de trein naar Firenze (Florence) vertrokken. Dit is een 4 uur durende treinreis als je het goedkoopste kaartje koopt. Na mijn lange busreizen in Zuid Amerika, vond ik 4 uur prima uit te houden en koos ik hier dus voor.
Ik kwam dus wel pas om 10 uur aan in Firenze waar het nog even zoeken was naar mijn slaap plek. Mijn kamergenootje had aangeboden dat ik bij haar en haar vriendje mocht slapen. Dit was erg aardig, en daar maakte ik graag gebruik van.
Zaterdag ochtend lekker op tijd de stad in. Ik heb veel gezien, en veel kunnen aanschouwen. Gewapend met een kaart, water en een appel ben ik op stap gegaan. Mijn gastheer had uitgelegd dat museo di Ufizi het museum was dat ik echt gezien moest hebben dus dat was dan ook het enige muzeum dat ik van plan was om te gaan bekijken. Verder staat de op 2 na grootste kerk in Firenze, dus die heb ik ook bekeken. Ik heb dus lekker rond gelopen. 'S avonds zijn we met een groepje vrienden van Antonio naar de stad geweest.
Zondag wilde ik alleen nog het Piazza Michalangelo zien, en vooral het uitzicht. Dat was prachtig! Daarna snel naar het station om daar de trein naar Pisa te nemen. Iedereen die wel eens met mij 'Reis door Europa' gespeeld heeft, weet dat ik altijd Pisa als startdorp wil hebben. Ik wil dan ook al jaren naar Pisa :D
Het was heel gaaf om er nu werkelijk te zijn. Wel had verder iedereen die ik gesproken had gelijk. Naast de Pisa, is er verder niets bijzonders aan de stad. Wel heb ik nog lekker in het zonnetje kunnen liggen en van het uitzicht kunnen genieten. 's Avonds gelijk de trein maar terug naar Rome.

Het was een heerlijk weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Lang lang geleden bedacht een lief klein meisje dat het wel eens leuk zou zijn om naar Zuid-Amerika te gaan. Kleine meisjes worden groot en ze begon dit idee steeds harder uit te spreken. Nu is het dan zo ver. Na vele veranderingen in de reisplannen ga ik dan een talencursus, vrijwilligerswerk en rondreizen door peru. Het klinkt een beetje alsof ik alles daar wil doen wat mogelijk is en niet kan kiezen voor 1 ding. En dat is eigenlijk ook wel zo: 'the story of my life!' Ik wil alles wel doen en probeer dan ook alle kansen aan te grijpen die zich mij voor doen. De voorbereidingen zijn dus in volle gang: PERU, HERE I COME!

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 23875

Voorgaande reizen:

26 Maart 2010 - 05 Juni 2010

De droom van Rome

11 September 2009 - 11 December 2009

Opzoek naar avontuur!

Landen bezocht: